24 Вер Відбувся бізнес-сніданок

ЗРОБИТИ СПОЖИВАЧІВ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ СВОЇМИ ОДНОДУМЦЯМИ – ОДНЕ ІЗ ЗАВДАНЬ КЕРУЮЧИХ І ОБСЛУГОВУЮЧИХ КОМПАНІЙ

24 вересня в кав’ярні «ARIVA», що на Привокзальній площі, відбувся бізнес-сніданок для представників керуючих і обслуговуючих компаній в сфері комунальних послуг за участі та ініціативи міського голови Юрія Фомічева.

Подія була організована КП «Агентство регіонального розвитку» та пройшла в рамках реалізації заходів Програми «Розвитку малого і середнього підприємництва в м. Славутичі на 2020 рік».

«Ми проводимо подібні заходи для різних сфер бізнесу з 2017 року, але окремо для підприємців зі сфери комунальних послуг – вперше. Добре, що сьогодні маємо конкуренті послуги на цьому ринку у Славутичі. Хочу почути від вас про проблеми у веденні бізнесу в комунальній сфері, а також разом окреслити можливі кроки для їх вирішення», – зазначив на початку бізнес-сніданку міський голова Юрій Фомічев.

Учасники зустрічі обговорили особливості та проблеми у діяльності компаній в сфері обслуговування житлового фонду міста. У результаті гарячої дискусії були окреслені шляхи подальшого вдосконалення роботи компаній, у т.ч. у сфері енергоефективності, підвищення якості комунальних послуг, а також визнана необхідність вдосконалення зворотнього зв’язку та діалогу із споживачами послуг.

Більшість із славутичан звикла, що будинком опікується КП «Житлово-комунальний центр», і саме це підприємство організовує та проводить ремонтні роботи, наглядає за подвір’ям, тут зберігається технічна документація. Такий підхід діяв до 2018 року. Сьогодні такі послуги з управління будинком надаються КП “ЖКЦ”, ТОВ УК Комфорт +”, ТОВ УК “Свій дім”, в місті є одне ОСББ.

Зауважимо, що згідно із Законом «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» відповідальність за багатоквартирний будинок та прибудинкову територію несуть саме його співвласники – володільці квартир або нежитлових приміщень. Співвласникам будинків сьогодні украй необхідно проявляти вміння домовлятися, адже від цього залежатиме якість послуг у їхніх оселях і, власне, стан будинку.

Мешканці мають усвідомити, що зона їхньої відповідальності не закінчується, коли вони виходять за поріг квартири. Іноді там вона лише починається. Саме про проблеми у взаємодії з мешканцями будинків та з уповноваженими особами й говорили учасники бізнес-сніданку. Модератор заходу, директор КП «Агентство регіонального розвитку» Арина Старовойтова презентувала результати опитування «Задоволеність населення якістю надання послуг керуючою компанією». Дослідження показало, що близько 40% респондентів задоволені якістю послуг, однак 43% не ознайомлені з умовами договорів з керуючою компанією, 28% вказали на те, що їх не задовольняє недостатня увага до проблем будинків. Лише 19% респондентів обговорювали можливість створення ОСББ, 52% хочуть змінити керуючу компанію.
Звіт про результати опитування тут https://cutt.ly/kfVX6AP

Учасники бізнес-сніданку домовилися працювати спільно у напрямку підвищення якості обслуговування, у т.ч. й шляхом налагодження співпраці із Фондом енергоефективності та проведення маркетингових досліджень з виявлення можливості підприємств для оволодіння конкурентними позиціями на ринку комунальних послуг.

Дякуємо усім учасникам бізнес-сніданку за спільну роботу. За додатковою інформацією звертайтеся за телефонами 2-22-50, 050-353-11-35.

Довідково.

Співвласники можуть найняти управителя, який буде відповідальним за утримання майна будинку та прибудинкової території, зберігатиме технічну документацію, вестиме облік доходів та витрат (і при цьому забезпечуватиме вільний доступ співвласників до цієї інформації). Також управитель за дорученням співвласників може укладати договори з компаніями – виконавцями комунальних послуг. Управитель може бути як фізичною особою-підприємцем, так і юридичною особою – такі компанії ще називають керуючими. За свою роботу управитель отримує певну платню, що обов’язково фіксується в контракті. Вона включає витрати на утримання будинку, поточний ремонт, виконання інших обов’язків, указаних у договорі. Крім того, ще одним компонентом платні управителю є його винагорода за виконану роботу. Ця винагорода є прибутком управителя.

Іншою формою управління є об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ). ОСББ має правління, котре обирається на зборах об’єднання, ревізійну комісію, але найвищим органом управління все одно залишаються загальні збори співвласників. ОСББ може найняти управителя, але у такому разі об’єднання залишається номінальним інструментом контролю.
Варто звернути увагу на те, що ОСББ є неприбутковою організацією, а управитель – це компанія або ФОП, яка отримує прибуток і сплачує податки. В одному будинку мешканці можуть віддати перевагу ОСББ – у такому разі можна контролювати, як використовуються кошти, та самостійно обирати підрядників. В іншому вирішують, що краще укласти договір з управителем: він дбатиме про утримання будинку, тож співвласникам не потрібно витрачати на це свій час.

Позначки:, ,

Залиште свій коментар